Vem är jag?

Man hittar kärlek på de konstigaste ställena! Jag hittade kärlek på stenplattorna! <3
 
Då var vi igång! Jag är ganska ny på detta, så jag vet inte riktigt hur man ska skriva i ett blogginlägg, men vi kör på så får ni säga till om det är något ni tycker att jag borde göra annorlunda!
Jag har suttit och försökt designa bloggen som jag vill ha den, men blir aldrig riktigt helt nöjd, men det får väl duga till en början! 
Jag kan ju börja med att berätta lite om vem jag är! Jag är en tjej på 20 år som har hamnat mitt i livets största vägskäl och har ingen aning om vilken väg jag ska ta! Jag tog studenten för 2 år sedan och har efter det gått på folkhögskola och gjort roliga saker. Nu känner jag att det är dags att ta nästa steg och göra något större, men vad det ska bli har jag inte kunnat bestämma mig för ännu. Det finns så många saker jag vill göra, och vissa kan man inte vänta för länge med, för då anses man vara för gammal. Problemet är att jag skulle vilja göra alla dessa saker innan jag eventuellt skaffar familj och barn och slår ner mina rötter! Men skulle jag göra det så skulle jag säkert vara 50-60 år när det skulle inträffa, haha!
Några av de sakerna jag vill göra är att åka till USA som au-pair, jobba i Australien, plugga på universitet och skaffa mig en utbildning, resa runt i världen, åka som volontär till Afrika, ev. jobba för Läkare utan gränser i Afrika och massa mer saker!
Just nu sommarjobbar jag inom hemtjänsten, vilket jag trivs otroligt bra med! Det är klart att det är jobbigt ibland så att man bara vill gå hem, men så är det säkert på alla arbetsplatser!
Jag har sökt till universitet i både Sverige och Norge och väntar nu på svar från dem! Jag vet att jag har chans att komma in på de linjer/program jag har sökt, men jag vet också att jag är precis på gränsen, så de som läst upp sina betyg och nu har full pott kan precis slinka in framför mig och knycka min plats. Så man kan säga att jag är väldigt nervös och spänd inför antagningsbeskedet. Jag tror att antagningsbeskedet från Sverige kommer den 9 juli (alltså om en vecka i morgon) och från Norge den 20(!) juli! Sen är jag så illa tvungen att bestämma mig för vad jag ska göra, oavsett om jag kommer in eller inte. Jag vägrar sitta hemma och inte göra någonting alls!
Det är nog såhär en beskrivning av mig ser ut just nu! Jag kan berätta mer en annan gång, men detta får räcka för nu!
Till alla er som också har sökt utbildningar på högskolor och universitet och allt vad det kan vara: LYCKA TILL! Jag håller tummarna för er alla!
 
Kram på er!